به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشکده سبک زندگی؛ اولین کرسی آزاد اندیشی سبک زندگی اسلامی با عنوان «عرصههای فقهی در تدوین فرهنگ رانندگی» با حضور محققان و علاقمندان برگزار خواهد شد.
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
یک فرد زاهد ممکن است اتومبیل خوب سوار شود، با لباس خوب ظاهر گردد و حتی باغ خوبی داشته باشد، اما هرگز به آنها دلبسته نباشد. این وضعیت نشانهای هم دارد و آن اینکه فرد زاهدِ وارسته بهراحتی از دارایی خود میگذرد و مثلاً تلاش میکند فرد تهیدستی به اتومبیل دلخواه برسد یا حتی از اتومبیل خویش میگذرد. بهراستی اگر بخشیدن خوب است باید داشت تا بخشید.
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
یک فرد زاهد ممکن است اتومبیل خوب سوار شود، با لباس خوب ظاهر گردد و حتی باغ خوبی داشته باشد، اما هرگز به آنها دلبسته نباشد. این وضعیت نشانهای هم دارد و آن اینکه فرد زاهدِ وارسته بهراحتی از دارایی خود میگذرد و مثلاً تلاش میکند فرد تهیدستی به اتومبیل دلخواه برسد یا حتی از اتومبیل خویش میگذرد. بهراستی اگر بخشیدن خوب است باید داشت تا بخشید.
امروزه جهان در ادامه استعمار نو، شاهد استعمار مجازی است. اگر استعمار کهنه فیزیک جهان و استعمار نو فرهنگ جهان را نشانه می گرفت، استعمار مجازی، همه عرصه زندگی، اعم از علم، کار و مجموعه ایده ها، ارزش ها و عملکرد روزمره جهان را با ظرفیت دیجیتالی بودن، غیر مرکزی/مرکزی بودن، پنجره های همیشه باز، واقعیت مجازی بودن، تعاملی بودن و کاربرمدار بودن تسخیر میکند
دین به مثابه نوعی هدایت الهی که عهدهدار راهبری بشر برای رسیدن به سعادت در تمام شئون فردی، اجتماعی و تاریخی به شمار میآید، دگرگونیهای ژرف و گستردهای در اندیشه و روح انسانها پدید میآورد. در پرتو این دگرگونی، که نظام شناختها و باورها، ارزشها و گرایشها، و رفتارها و کنشهای انسان را دربرمیگیرد، استعدادهای فطری بشر شکوفا میشود و به تکامل میرسد
ماجرای تلخ زندگی ایزابل کارو به یکی از جنجالیترین مسائلی تبدیل شد که پرده از پشت صحنه دنیای مد و زیبایی برمیداشت. به همین دلیل، گردانندگان این صنعتِ سودآور، تلاش گستردهای را برای مخفیماندنِ ماجرای وی و موردهای مشابهی نظیر وی به عمل آوردند. ایزابل که برای رسیدن به سایز 34 و تبدیل شدن به یک مانکن حرفهای، رژیمهای لاغری سختی را از سر گذرانده بود
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
یک فرد زاهد ممکن است اتومبیل خوب سوار شود، با لباس خوب ظاهر گردد و حتی باغ خوبی داشته باشد، اما هرگز به آنها دلبسته نباشد. این وضعیت نشانهای هم دارد و آن اینکه فرد زاهدِ وارسته بهراحتی از دارایی خود میگذرد و مثلاً تلاش میکند فرد تهیدستی به اتومبیل دلخواه برسد یا حتی از اتومبیل خویش میگذرد. بهراستی اگر بخشیدن خوب است باید داشت تا بخشید.
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
چند سالی است که دغدغة توجه به دگرگونی سبک زندگی جامعة ایرانی به ویژه نسل جوان به سبک زندگی غیر اسلامی و غربی و جلوگیری از این پدیدة آسیبزا در میان متولیان و صاحبنظران فرهنگی ایجاد شده است. اگرچه برخی منکر این حقیقت هستند؛ برخی دیگر بر آن پای میفشارند و اساساً بر این اعتقادند که سالهاست خانوادههای ایرانی بیآنکه بدانند سبک زندگی اسلامی و ایرانی وداع کرده و در حال میزبانی از فرهنگ زندگی غربی در تمام جنبههای زندگی خود هستند.
بدن در جریان فردیشدنِ دنیای مدرن، به حریمی شخصی تبدیل شده که غیر از خودِ فرد هیچ نهاد اخلاقی، دینی، حقوقی و سیاسی اجازه ابراز نظر یا تصمیمگیری درباره آن را ندارد. هرکس اجازه دارد تا با مدیریت ظاهر و بدن خویش مفهوم جدیدی از هویت فردی خود را ارائه داده و تصویری دلخواه از خویشتن را به معرض نمایش گذارد.
رضایت داشتن از زندگی یکی از خواستههای همة ماست و آن عبارت است از انعکاس بازتاب توازن میان آرزوهای ما و وضعیت فعلی. هر چقدر که فاصلة این دو کمتر باشد، رضایت بیشتری از زندگی را تجربه میکنیم
در این شماره از پایش، میزبان تلفنی دکتر محمدسعید ذکائی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران بودیم. تالیفات و ترجمههای مختلفی از ایشان در زمینه جامعهشناسی به چاپ رسیده است از جمله «جامعهشناسی جوانان ایران»، «فراغت، مصرف وجامعه»، «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران»، «فرهنگ مطالعات جوانان» و...
دین به مثابه نوعی هدایت الهی که عهدهدار راهبری بشر برای رسیدن به سعادت در تمام شئون فردی، اجتماعی و تاریخی به شمار میآید، دگرگونیهای ژرف و گستردهای در اندیشه و روح انسانها پدید میآورد. در پرتو این دگرگونی، که نظام شناختها و باورها، ارزشها و گرایشها، و رفتارها و کنشهای انسان را دربرمیگیرد، استعدادهای فطری بشر شکوفا میشود و به تکامل میرسد
به گزارش اداره روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آلیاسین، جلد نخست از مجموعه «زندگی معنوی» با عنوان «بیداری» اثر حجتالاسلاموالمسلمین دکتر محمدتقی فعالی روانه بازار نشر شد.