«سواد رسانه‌ای» به چاپ چهارم رسید؛ راهنمای ضروری برای خانواده‌ها در عصر دیجیتال

اثر کاربردی اکرم عقیلی امجد، ابزارهای تفکر انتقادی و مهارت‌های لازم برای استفاده هوشمندانه از رسانه‌ها را در اختیار تمام اعضای خانواده قرار می‌دهد.

تصویر جلد و بنر خبر چاپ چهارم کتاب سواد رسانه‌ای

در دنیایی که هر لحظه با سیلی از اطلاعات در فضای مجازی و رسانه‌های گوناگون مواجه هستیم، نیاز به یک راهنمای معتبر برای تشخیص سره از ناسره بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا، کتاب تحسین‌شده «سواد رسانه‌ای: آشنایی با تکنیک‌ها و مهارت‌های بهره‌مندی فعال از رسانه»، نوشته اکرم عقیلی امجد، به دلیل استقبال چشمگیر مخاطبان و اهمیت روزافزون موضوع، توسط نشر تیماس برای چهارمین بار به چاپ رسید.

این اثر پاسخی است به دگرگونی باورها، اخلاق و هنجارهای زندگی که از برخورد منفعلانه با رسانه‌ها ناشی می‌شود. نویسنده در این کتاب، به جای ترویج رویکرد محدودکننده، بر اهمیت افزایش دانش و درک مخاطب برای استفاده مؤثر و هوشمندانه از رسانه‌ها تأکید می‌کند.

راهنمایی برای همه؛ از والدین تا سیاست‌گذاران

کتاب «سواد رسانه‌ای» با ساختاری منسجم، مفاهیم بنیادین این حوزه را از چیستی و تاریخچه تا اهداف و اصول اساسی آن تشریح می‌کند. این اثر، به ابعاد چندگانه سواد رسانه‌ای از جمله حوزه‌های شناختی، احساسی، زیبایی‌شناختی و اخلاقی می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب با نظریه انتقادی و نظریه شناختی نشان می‌دهد که هیچ رسانه‌ای کاملاً بی‌طرف نیست. هر پیامی بر اساس ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های خاصی شکل گرفته است.

همچنین، کتاب راهکارهای مشخصی را برای ارتقای سواد رسانه‌ای ارائه می‌دهد. این راهکارها به‌طور ویژه برای وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما طراحی شده‌اند.

از تئوری تا عمل: تکنیک‌هایی برای خانواده ایرانی

یکی از نقاط قوت کتاب، فصل اختصاصی آن با عنوان «والدین، فرزندان، سواد رسانه‌ای» است.رسانه‌های دیجیتال به رقیب اصلی والدین در تربیت کودکان تبدیل شده‌اند. “دایه الکترونیک”، عبارتی است که نقش آن‌ها را به خوبی توصیف می‌کند. در این بخش، راهکارهای عملی برای مدیریت بهینه مصرف رسانه در خانواده و کاهش آسیب‌های احتمالی آن آموزش داده می‌شود.

کتاب تأکید دارد که سواد رسانه‌ای به معنای «رسانه هراسی» نیست ، بلکه به معنای «توجه کردن، با دقت نگاه کردن و انتقادی فکر کردن» است. هدف نهایی، تربیت مخاطبانی فعال و نقاد است تا با رمزگشایی پیام‌های پنهان رسانه‌ها، از خود و خانواده در برابر اطلاعات مخدوش و شستشوی مغزی محافظت کنند.

#معرفی_کتاب

برای تهیه این کتاب به مؤسسه سبک زندگی آل یاسین مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۳۸۲۷ تماس حاصل فرمایید.

آدرس: قم، خیابان شهید صدوقی (زنبیل آباد)، خیابان شهید اسماعیل شهبازی، پلاک ۹۳

درگاه اینترنتی ناشر: www.timaas.ir

مطالب مرتبط
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.