کتاب بانوی شاغل ( بایسته ها و تکنیک های کاربردی برای بانوان شاغل ) به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین؛ کتاب بانوی شاغل (بایسته ها و تکنیک های کاربردی برای بانوان شاغل)  تألیف سیده عفت حسینی به همت پژوهشکده سبک زندگی اسلامی توسط نشر تیماس وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار کتاب شد.

دین اسلام و تعالیم وحیانی با ارائه بسته‌های تجویزی و راهگشای خود و با تبیین لزوم حضور زنان در جامعه با رعایت شئونات شرعی، الزامات این حضور را نیز ارائه کرده و توانسته است در میان جولان آموزه‌های مکاتب مختلف فکری در دنیا، نسخه آموزشی و تربیتی خود را به‌عنوان نسخه‌ای برتر و الگو به همگان معرفی کند؛ به‌طوری‌که زن مسلمان شاغل هم جایگاه زن بودنش حفظ شود و هم بتواند استعدادهای خود را در جامعه به منصه ظهور برساند.

زنان بخشی بزرگ از پیکره جامعه ایران هستند که نقش تأثیرگذاری در تحولات و عرصه‌های مختلف کشور بر جای می‌گذارند. زنانی که وارد بازار کار می‌شوند ممکن است در آنِ واحد دو یا سه نقش را عهده‌دار شوند: نقش مادری، همسری و زن شاغل. میزان موفقیت این زنان بستگی به چگونگی تعامل آن‌ها با نقش‌های مختلف و رعایت حد تعادل در آنان دارد.

در این نوشتار به بررسی بایسته‌های اشتغال زنان پرداخته شد و با بررسی انگیزه‌های زنان از ورود به بازار کار، به برخی از مهم‌ترین خطوط قرمزی که زنان شاغل باید مدنظر قرار دهند، اشاره شد. ازجمله انگیزه‌های زنان شاغل از ورود به بازار کار می‌توان به اهمیت و ارزشمندی نفس کار از منظر آنان، اهمیت مشارکت اجتماعی، حفظ پویایی و نشاط خانواده، حفظ سنگر علمی و فکری جامعه، پاسخ به نیاز خود و جامعه، فرصتی برای ابراز توانمندی‌ها و رشد شخصیت و شکل‌گیری هویت اجتماعی اشاره کرد.

مطالب مرتبط
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.