بررسي چگونگي سپري‏شدن اوقات فراغت معلمين و راه‌هاي بهره‌وري مطلوب‌تر از آن

پدیدآور: علی‌اصغر خليل‌زاده‌ امينيان محل ارائه: دانشگاه فردوسی مشهد سال ارائه: ۱۳۷۷

«اوقات فراغت» يک پديده فرهنگي – اجتماعي است که در ابعاد اقتصادي، سياسي و… نيز مؤثر است. این امر، موضوع مشترک بين تمامي اقشار جامعه است.امروزه به علت اهميت و آثار سازنده و مثبتي که در نتيجه بهره‌وري مطلوب از «اوقات فراغت» در زمينه‌هاي مختلف (بهداشت رواني، خلاقيت و نوآوري، توسعه مهارت‌هاي شناختي و شکوفايي استعدادها، تقويت مهارت‌هاي حسي و حرکتي، اصلاح رفتار و تعالي شخصيت و…) مي‌توان داشت، «اوقات فراغت» و راه‌هاي بهره‌وري مطلوب از آن مورد توجه خاص صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران نظام تعليم و تربيت و برنامه‌ريزان امور فرهنگي جامعه قرار گرفته است.

 شواهد نشان مي‌دهد با همه نقش و اهميتي که معلمان در توسعه فرهنگي، اجتماعي و… جامعه از طريق تربيت و هدايت صحيح نوجوانان و جوانان جامعه دارند، بنا به عللي از جمله مشکلات اقتصادي، اجتماعي و… نه تنها اوقات فراغت، بلکه بخش عمده‌اي از وقت روزانه خويش را صرف تأمين نيازهاي مادي و اقتصادي مي‌کنند؛ به‌طوري که عملاً فرصت لازم براي رشد علمي و معنوي و مهارتي و تأمين سلامت جسمي، رواني و… برای آنها وجود ندارد. به علت اهميت اين موضوع ضرورت داشت که چگونگي سپري‌شدن اوقات فراغت معلمان و راه‌هاي بهره‌وري مطلوب از آن بررسي شود.

مطالب مرتبط
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.